هماهنگی عصب و عضله

هماهنگی عصب و عضله در سرعت آموزش رقص یا بهتر است بگوییم در سرعت یادگیری تاثیر زیادی دارد. و همچنین یادگیری رقص به بهبود این هماهنگی کمک میکند. روند یادگیری به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی بسیار تعین کننده که بعضا نه دست مربی میباشد نه دست هنرجو. حتی اگر مواردی واضح باشد که بسرعت بتوان پی به وجود این موانع برد، شاید برطرف کردن آن زمان نیاز داشته باشد.

کلاس رقص
ارتباط رقص و هماهنگی عصب و عضله

 

یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در هماهنگی عصب و عضله و بتناسب آن در سرعت آموزش رقص و روند یادگیری، پیشینه ورزشی هنرجو میباشد. فعالیت ورزشی در ارتقا توانایی عضلانی برای اجرای حرکات، حفظ تعادل، هماهنگی عصب و عضله، آگاهی از بدن خود و…. کمک میکند. هرچند، تمامی موارد ذکر شده تا حدود زیادی اکتسابی میباشند و در روند آموزش رقص قابل بهبود هستند. پس لازم است هنرجو صبور باشد تا علاوه بر یادگیری رقص مهارتهای فوق را کسب کند.

کلاس رقص
هماهنگی نیمکره راست و چپ

هماهنگی عصب و عضله در سرعت آموزش رقص بسیار مهم بوده و تنها عاملی است که در صورت کمبود یا فقدان، میتواند روند یادگیری را بشدت مختل کند. تعادل بین همکاری نیمکره سمت راست و چپ لازمه یادگیری رقص میباشد. این هماهنگی در کارکرد مغز علاوه بر بهبود اجرای حرکات در تشخیص موسیقی هنگام رقص نیز بسیار کمک کننده میباشد. علاوه بر رقص، بیشتر اعمال و حرکات ما در گرو بهبود هماهنگی این دو نیمکره میباشد. پس لازم داریم برای بهبود این مهارت دست بکار بشویم.

هنگام رقصیدن، فرد کار زیادی از مغز میکشد از جمله: اجرای حرکات، ترکیب حرکات، تلاش در ایفای درست حرکات، حفظ استایل، تسلط بر میمیک، هماهنگی با موسیقی، تلاش برای هماهنگی با دیگر رقصنده ها (اگر رقص بصورت گروهی اجرا میشود) و در آخر غلبه بر استرس و هیجانی که شاید داشته باشد. پس هنرجو، مهارت های زیاد و گاها پیچیده ای را باید کسب و بهبود ببخشد. اکنون باید بدانیم برای این که هماهنگی این دو نیمکره و هماهنگی عصب و عضله خود را بهبود ببخشیم چه باید بکنیم؟

هماهنگی عصب و عضله در رقص - 09141025954

روش های بهبود هماهنگی عصب و عضله

این مهارت در عین حالی که بسیار حساس و کارآمد میباشد، نه تنها در بهبود سرعت آموزش رقص، حتی در کارهای روزمره بکارمان می آید، توسعه این مهارت راه های ساده ولی زمان بری دارد. یکی از روش هایی که دم دستمان میباشد این است که سعی کنیم هر کاری را که با دست راست یا چپ در کارهای روزمره انجام میدهیم، با دست مخالف همان کار را تکرار کنیم. مانند نوشتن، غذا خوردن، باز کردن قفل در، عوض کردن ساعت مچی از چپ به راست، و تقریبا تمام کارهای روزمره مان میتواند میدان تمرین برای ایجاد این هماهنگی باشد.

ضمنا ورزش ها و فعالیت هایی که شما از هر دو دست یا هر دو سمت بدن استفاده میکنید در افزاش این تعادل کمک میکند. و رقص و موسیقی در این مورد بشدت مغز را درگیر کرده و به چالش میکشد. اگر صبور باشید بمرور زمان متوجه بهبود و توسعه این مهارت خواهید شد. این مهارت نه تنها در امر رقص، بلکه در تمامی امور زندگی، حتی تصمیم گیری های مختلف و در کل ارتقا کارکرد مغز شما به شم کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا