مهارت آموزش رقص

مهارت آموزش رقص با توجه به نوع این هنر و مهارتهایی که باید در طول دوره فراگرفته شود متعدد و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. به همین علت تمرین و ممارست زیادی میطلبد. رقص آذری و آموزش آن نیاز به تخصص دارد که متاسفانه بعلت نبودن تحصیلات دانشگاهی هنوز ضعف های خود را دارد. ولی تجربه تا حدودی این خلا را میپوشاند. رقص آذری بعنوان یکی از شادترین و پرمحتواترین رقصها میباشد. درمقاله های قبلی به المانهایی که در این مسیر باید یاد گرفته شود اشاره مختصری شد. و در اینجا نیز به توضیح و بسط آنها میپردازیم. سعی داریم در مورد مهارت آموزش رقص آگاهی های لازم را باطلاع مخاطبین برسانیم.

yalli zorxana

رقص وهنرهای هفت گانه

رقص در تقسیم بندیهای هنر جز یکی از هنرهای زیبا بشمار میرود. ارسطو در کتابش از رقص بعنوان یکی از هنرهای هفت گانه یاد میکند. همچنین از دیدگاه زیبا شناسی رقص آذری و آیتم های استفاده شده در این هنر از جمله استفاده از رنگ در لباسها، نمادگرائی یا انتقال پیام، نظم و هارمونی، ایجاد تضاد، کمپزوسیون (یا همان ترکیب)، استفاده از حرکات خطی وفرم ریتم و بافت حرکتی، هماهنگی اجزا و…. دارای سبک و نقطه اتکا میباشد. همانطورکه گفته شد رقص و مهارت آموزش رقص میتوانند بعنوان مکمل همدیگر باشند.

رقص آذری-رقص ترکی-آموزش در تهران 09141025954

نحوه آموزش

در حیطه آموزش رقص، بغیر از بلد بودن هنر رقصیدن، مهارت آموزش رقص مقوله ای جداگانه میباشد که باید فراگرفته شود. برای آموزش رقص مربی باید توانایی دسته بندی حرکات از آسان به سخت را با توجه به توانایی اکثر هنرحویان داشته باشد. مربی باید توانایی خرد کردن حرکات را در آموزش رقص داشته باشد. تا بتواند مطالب و آیتم های لازم را با توجه به مقطع هنرجو بصورت کامل و ساده در اختیار هنر جو قرار دهد. هنرجوئی که تازه قدم به دنیای رقص گذاشته است هیچ اطلاع یا آگاهی از نحوه ایفای حرکات، ترکیب آنها، هماهنگی با موسیقی و… ندارد. یا احتمالا آگاهی مختصری دارد. اینحا هنر و اشراف مربی به نحوه آموزش رقص میتواند بسیار ارزنده و کمک رسان هنرجو باشد.

 

برای یادگیری این با ما در ارتباط باشید

فاکتورهای مهارت

علت آنکه از فاکتورهای مهارت نام برده شد اینست که، رقص از لحاظ بدنی برای رسیدن به نقطه کمال نیازمند انعطاف، قدرت بدنی و استایل خاص خود میباشد. که هر کدام از این فاکتورها بصورت یونیک فرم یافته اند. یعنی با توجه به نیازهای موجود در مسیر یادگیری رقص توسعه یافته اند.

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا