رقص و مزایای آن

رقص  مردم  را جذب میکند

 

چرا رقص همه را جذب میکند؟ مزایای این رقص چیست؟ آیا این کار شما را فقط برای گذراندن وقت در آخر هفته و یا احتمالا یک برنامه هفتگی درگیر میکند؟ آیا شما با  رقصیدن می توانید یک تغییر زیبا و آرام را احساس کنید، یا چیزی با ارزشتر برای شما به ارمغان می آورد؟

چه چیز مهمتری در مورد این رقص  وجود دارد؟ البته که این یک تمرین سرگرم کننده است، اما چرا فریبنده است؟ چرا شما “رقص ” را با این همه تمایل میخواهید؟

چرا وقتی موسیقی آذربایجانی روحتان را درگیر میکند میرقصید ؟ چرا رقص گاهی اوقات باعث می شود شما با صدای بلند بخندید؟

علاوه بر این، چه چیز ویژه ای در مورد رقصیدن با کسی که دوستش دارید یا حتی با یک غریبه، وجود دارد؟ چرا کودک شما هنگام شنیدن موسیقی لذت بیشتری از چرخیدن در اتاق میبرد؟ چرا هیجان زده می شوید و محض شادی میرقصید؟

این مقاله برخی از مزایای مهم را که برای رقصنده ها، صرف نظر از سن، کشور و یا نژاد یا حتی اینکه آنها حرفه ای سرگرم رقص هستند یا محض خوشگذرانی، بررسی خواهند کرد. ضمنا این مقاله مربوط به تمامی رقصها میباشد.

رقص یاللی

 

رقص یک تجربه پر انرژی و جذاب است که ما آن را زندگی میکنیم، حس می کنیم، نفس می کشیم و عاشق آن هستیم! اما چرا؟

رقصیدن مزایای بسیاری را بهمراه دارد و در حالی که امکان لیست همه آنها وجود ندارد، برخی از مزایایی که پررنگتر هستند در زیر ذکر میشود:

# 1 رقصیدن به فرد اجازه می دهد تا خودش را ابراز کند.

# 2 حسی از وحدت درون رقص یافت می شود

# 3 رقصیدن موجب احیا و آرامش جسمی / ذهنی می شود

# 4 رقصیدن می تواند بسیاری از سرگرمیها، خنده و خوشگذرانی را فراهم کند.

# 5 رقص یک نوع ورزش است

# 6 همانطور که رقصندگان در رقص محو میشوند الهام و انگیزه میگیرند.

# 7 رقص به رقصنده های حرفه ای این اجازه را میدهد تا وابستگیهای جدیدی را شکل دهند.

 

البته گاهی اوقات مردم فقط می خواهند مهمانی  را شروع کنند. آنها می خواهند با صدای موسیقی از بند رها شده و هماهنگ با صدای موسیقی حرکت کنند. آنها می توانند در حالی که میرقصند کف بزنن، بشکن بزنن یا پا بکوبند. مهم نیست تنها هدف آنها این است که با موسیقی هم سو شوند.

رقص ترکی 09141025954

 

رقص شامل سیالیت حرکت

رقص شامل سیالیت حرکت است که مردم را سر ذوق می آورد. رقصنده های پس زمینه با اجرای همزمان حرکات هماهنگ حال و هوای مردم را سرزنده نگه میدارند و ایجاد هیجان و شور و شوق میکنند، به ویژه اگر همراه با موسیقی با ضرب آهنگ بالا باشد.

با این حال، نکته مهم این است که چون بسیاری از مردم از رقص هایی که عینن مشاهده میکنند لذت می برند، ولی این بدان معنا نیست که همه به همان شیوه تحت تاثیر قرار می گیرند. مردم تفسیر متفاوتی از چیزهای مختلف دارند و در نتیجه پاسخ های عاطفی آنها متفاوت خواهد بود.

رقصیدن وسیله ای برای ابراز وجود

رقصیدن  به مردم اجازه می دهد تا بیان کنند که در لحظه چگونه چه حسی دارند. وقتی مادری را در اطراف خانه زمانیکه کودکش را با خیال راحت در آغوشش گرفته در حالیکه رقصان است مشاهده میکنید، می دانید که او در آن لحظه ازعشق شدیدی به فرزندش احساس آرامش می کند.

هنگامی که یک زن و شوهر با یک آهنگ آهسته میرقصند و به چشمان و لبخند یکدیگر نگاه می کنند، درکش سخت نیست که متوجه احساسات قوی به یکدیگر باشید، صرف نظر از اینکه این عشق است یا هوس.

به بیان دیگر، رقص بیان هنر است، که در آن درخواست احساسات میشود.

رقص ترکی

رقص برای یکپارچگی

مردم از طریق رقص دور هم جمع میشوند. که برای مردم در تمامی سنین، نژادها و با هر پیش زمینه ای سرگرمی فراهم می کند.

آنها از زمان صرف شده با هم در یک محیط مثبت و خوش بینانه لذت میبرند. آنها از رقصنده های دیگر در آن میان الهام و انرژی می گیرند.

رقصنده های ماجراجو بیشتر ممکن است تلاش کنند که حرکت های دیگران را تقلید کنند، که سرگرمی دیگری را به نمایش می گذارد و مردم را با هم متحد می کنند.

رقص  برای آرامش و سرگرمی

رقصیدن به بدن و ذهن مردم کمک می کند تا همگام با موسیقی و محیط اطراف، از اضطراب و سرخوردگی خود دور شوند.

به اشتراک گذاری یکی دو لبخند، ذهن آنها را خلع سلاح و سرگرم میکند. همانطور که ذهنشان آرام میشود، بدن آنها نیز این قضیه را دنبال میکند. عضلاتشان شل میشود و تنش و استرس از بین میرود.

زمانی که مردم میخندند و سعی می کنند تا با حرکتهای خطی تمرینی ادامه دهند، سرگرم می شوند. اگر آنها در رقص تازه وارد هستند، ممکن است برای دیگران سرگرمی فراهم کنند. بدون در نظر گرفتن اینکه احتمالا آنها خجالت می کشد،  تمایل آنها برای وارد شدن به میدان و ملحق شدن به دیگران عمل بزرگی است. آنها انرژی، هراس، عزم و استقامت فراوانی دارند، و مایلند آن را در میدان رقص ثابت کنند.

رقص یک نوع  ورزش

کسب قدرت و استقامت از طریق رقص

رقص  یک فرم عالی از ورزش هوازی است زیرا بسیاری از عضلات در بدن را درگیر می کند. ضربان قلب افزایش می یابد، خون سریع تر پمپاژ میشود، عضلات کشیده شده حالت گرفته و آهنگین میشوند.

همانطور که بدن در طول تمرین سرد کردن احساس لذت میکند، بد نیست که چند لحظه پس از رقصیدن، به خصوص اگر رقص سریع بوده استراحت کنید.

مابین تمرینات یا اجرای رقص ، ساق پا و عضلات بازو را کشیده ، یا حداقل، روی صندلی نشسته و در حالی که گردن را به آرامی به اطراف میچرخانید آرامش خود را بازیابید، و سپس در حرکت آهسته به عقب و جلو، تنشی را که ممکن است در پشت گردن ایجاد شده باشد را از خود دور کنید.

مزیت بزرگ رقص این است که پس از آن، اغلب در وضعیت کلی، مزاج و تمایلات در فرد بهبود ایجاد میشود.

رقص آذری-آموزش و اجرا در تهران
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا